Sčítanie obyvateľov domov a bytov 2021 - Obec Nitra nad Ipľom(PDF 32,16 KB)

SODB 2021 Obec Nitra nad Iplom

erbAdresa:
Obecný úrad Nitra nad Ipľom
Nitra nad Ipľom 96
985 57 Holiša

E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Telefónne číslo: +421 (0)47-4394197
Fax: +421 (0)47-4394197
Web: www.nitranadiplom.sk

IČO: 00648388

Úradné hodiny:

 Pondelok  07:30 - 15:00
 Utorok  07:30 - 15:00
 Streda  07:30 - 15:00
 Štvrtok  07:30 - 15:00
 Piatok  07:30 - 15:00

Obec Nitra nad Ipľom má záujem zabezpečiť prístupnosť svojho webového sídla v súlade so zákonom č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a príslušnými vykonávacími predpismi v rozsahu podmienok podľa smernice (EÚ) 2016/2102.

Toto vyhlásenie o prístupnosti sa vzťahuje na webové sídlo www.nitranadiplom.sk.

Stav súladu

Toto webové sídlo je v čiastočnom súlade so zákonom č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a príslušnými vykonávacími predpismi v rozsahu podmienok podľa smernice (EÚ) 2016/2102 vzhľadom na prvky nesúladu uvedené nižšie.

Neprístupný obsah

Obsah uvedený nižšie nie je prístupný z týchto dôvodov:

  1. Nesúlad so smernicou (EÚ) 2016/2102 o prístupnosti webových sídel a mobilných aplikácií subjektov verejného sektora:
    • Obrázky v PDF dokumentoch, logá, bannery, neobsahujú alternatívny text. [Kritérium úspešnosti 1.1.1 Netextový obsah]
    • Niektoré nadpisy na stránke nie sú definované sémanticky správne. Tabuľky v textových dokumentoch (PDF, DOCX, ODT, …) nemajú definované záhlavie. Netabuľkové dáta sú prezentované ako tabuľka. [Kritérium úspešnosti 1.3.1 Informácie a vzájomné vzťahy]
    • V niektorých PDF dokumentoch sú medzery medzi písmenami, čo spôsobuje nesprávnu čitateľnosť textu asistenčnou technológiou. [Kritérium úspešnosti 1.3.2 Zmysluplné poradie]
    • Asistenčná technológia nedokáže používateľovi poskytnúť informácie o umiestnení „vpravo“ alebo „vľavo“. [Kritérium úspešnosti 1.3.3 Charakteristiky na základe zmyslového vnemu]
    • Zameranie niektorých navigačných prvkov a PDF súbory nemjú dostatočný kontrast. [Kritérium úspešnosti 1.4.3 Kontrast (minimálny)]
    • Zhoršená orientácia pri nazoomovaní stránky – menovka vyhľadávacieho poľa sa stráca. [Kritérium úspešnosti 1.4.4 Zmena veľkosti textu]
    • Niektoré PDF dokumenty sú naskenované bez použitia OCR vrstvy. [Kritérium úspešnosti 1.4.5 Text vo forme obrázkov]
    • Niektoré netextové prvky nemajú dostatočný kontrast. [Kritérium úspešnosti 1.4.11 Kontrast netextových prvkov]
    • Na podstránkach nefunguje mechanizmus na preskočenie opakujúcich sa častí obsahu. [Kritérium úspešnosti 2.4.1 Preskočenie blokov]
    • Niektoré odkazy nie sú dostatočne zrozumiteľné mimo kontext. [Kritérium úspešnosti 2.4.4 Účel odkazu (v kontexte)]
    • PDF dokumenty nemajú vytvorené záložky z nadpisov. [Kritérium úspešnosti 2.4.5 Viacero spôsobov]
    • Tlačidlo pre zatvorenie menu v mobilnej verzii stránky nemá jednotne definovaný názov. [Kritérium úspešnosti 2.5.3 Popis v názve]
    • Niektoré PDF dokumenty nemajú definovaný jazyk. [Kritérium úspešnosti 3.1.1 Jazyk stránky]
    • Indikátor zamerania nie je na webovom sídle identifikovaný jednotne. [Kritérium úspešnosti 3.2.4 Konzistentná identifikácia]
    • Na stránke sa vyskytujú nesprávne vnorenia prvkov a syntaktické chyby. [Kritérium úspešnosti 4.1.1 Syntaktická analýza]
    • Asistenčná technológia neinformuje o otvorení/zatvorení ponuky. [Kritérium úspešnosti 4.1.2 Názov, funkcia, hodnota]
  2. Nesúlad so slovenskými všeobecne záväznými právnymi predpismi, upravujúcimi štandardy týkajúce sa prístupnosti webových sídel a mobilných aplikácii:
    • Na stránkach, ktoré zverejňujú povinne zverejňované informácie podľa osobitných predpisov, nie je uvedený dátum vytvorenia stránky a dátum poslednej aktualizácie. [§15 pís. k) vyhlášky UPVII č. 78/2020 o štandardoch pre informačné technológie verejnej správy]

Vypracovanie tohto vyhlásenia o prístupnosti

Toto vyhlásenie bolo vypracované 01.12.2024.

Vyhodnotenie súladu webového sídla s požiadavkami zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a príslušnými vykonávacími predpismi v rozsahu podmienok podľa smernice (EÚ) 2016/2102 bolo vykonané samohodnotením.

Vyhlásenie bolo naposledy skontrolované 01.12.2024.

Spätná väzba a kontaktné informácie

V prípade akýchkoľvek problémov s prístupnosťou webového sídla nás, prosím, kontaktujte na e-mailovej adrese: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. Správcom webového sídla je Obec Nitra nad Ipľom.

Vynucovacie konanie

V prípade neuspokojivých odpovedí na podnety alebo žiadosti zaslané v rámci spätnej väzby subjektu verejného sektora v súlade s čl. 7 ods. 1 písm. b) smernice Európskeho parlamentu sa môžete obrátiť v rámci vynucovacieho konania na subjekt poverený presadzovaním Smernice, ktorým je Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky na e-mailovej adrese: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

 

Nestihli ste tento rok vyčistiť a skontrolovať Váš komín? Robíte veľkú chybu! S nástupom chladných dní sa začína vykurovacia sezóna, ktorej treba venovať značnú pozornosť. Vzhľadom na to, že dochádza k významnému počtu požiarov z dôvodov poruchy a nevyhovujúceho stavu vykurovacích telies, dymovodov a komínov, pri ktorých vznikajú nevyčísliteľné škody na majetku, nehovoriac o tom, že každoročne vyhasne niekoľko ľudských životov.

Zmluvy

Od 31.3.2022 sú zverejnené zmluvy dostupné v Centrálnom registry zmlúv:

CRZ logo

Archív zverejnených zmlúv:

www.nitranadiplom.sk/dokumenty/zmluvy/zmluvy_nitra_nad_iplom.html

Faktúry

Zoznam faktúr prijatých v roku 2023 - I. štvrťrok [PDF, 397 kB]

Zoznam faktúr prijatých v roku 2022 [PDF, 478 kB]

Zoznam faktúr prijatých v roku 2021 [PDF, 497 kB]

Zoznam faktúr prijatých v roku 2020 [PDF, 511 kB]

Objednávky

Zoznam objednávok vystavených v roku 2023 - I. štvrťrok [PDF, 377 kB]

Zoznam objednávok vystavených v roku 2013 [PDF, 337 kB]

Zoznam objednávok vystavených v roku 2012 [PDF, 345 kB]

Starosta obce Bc. BERKY Tivadar je predstaviteľom a najvyšším výkonným orgánom obce, ktorého volia obyvatelia obce na 4 roky.

Bc.Csonka Nikolas - zástupca starostu

Balogová Pavlína

Botošová Soňa

Šerfőző Ján

Bc.Vargová Ildikó

Činnosť obecného zastupiteľstva

Obecné zastupiteľstvo je zastupiteľský zbor obce zložený z poslancov zvolených v priamych voľbách obyvateľmi obce na štyri roky. Volebné pravidlá upravuje osobitný predpis. Funkčné obdobie obecného zastupiteľstva sa končí zložením sľubu poslancov novozvoleného obecného zastupiteľstva.

Obecné zastupiteľstvo rozhoduje o základných otázkach života obce, najmä je mu vyhradené:

  • určovať zásady hospodárenia a nakladania s majetkom obce a s majetkom štátu, ktorý užíva, schvaľovať najdôležitejšie úkony týkajúce sa tohto majetku a kontrolovať hospodárenie s ním,
  • schvaľovať rozpočet obce a jeho zmeny, kontrolovať jeho čerpanie a schvaľovať záverečný účet obce, schvaľovať emisiu komunálnych dlhopisov, schvaľovať zmluvu uzavretú podľa § 20 ods. 1, rozhodovať o prijatí úveru alebo pôžičky, o prevzatí záruky za poskytnutie návratnej finančnej výpomoci zo štátneho rozpočtu; v rozsahu určenom zastupiteľstvom môže zmeny rozpočtu vykonávať starosta,
  • schvaľovať územný plán obce alebo jej časti a koncepcie rozvoja jednotlivých oblastí života obce,
  • rozhodovať o zavedení a zrušení miestnej dane a ukladať miestny poplatok,
  • určovať náležitosti miestnej dane alebo miestneho poplatku a verejnej dávky a rozhodovať o prijatí úveru alebo pôžičky,
  • vyhlasovať miestne referendum o najdôležitejších otázkach života a rozvoja obce a zvolávať zhromaždenie obyvateľov obce,
  • uznášať sa na nariadeniach,
  • schvaľovať dohody o medzinárodnej spolupráci a členstvo obce v medzinárodnom združení podľa § 21 ods. 1,
  • určiť plat starostu podľa osobitného zákona a určiť najneskôr 90 dní pred voľbami na celé funkčné obdobie rozsah výkonu funkcie starostu; zmeniť počas funkčného obdobia na návrh starostu rozsah výkonu jeho funkcie,
  • voliť a odvolávať hlavného kontrolóra obce (ďalej len "hlavný kontrolór"), určiť rozsah výkonu funkcie hlavného kontrolóra a jeho plat, schvaľovať odmenu hlavnému kontrolórovi,
  • schvaľovať štatút obce, rokovací poriadok obecného zastupiteľstva a zásady odmeňovania poslancov,
  • zriaďovať, zrušovať a kontrolovať rozpočtové a príspevkové organizácie obce a na návrh starostu vymenúvať a odvolávať ich vedúcich (riaditeľov), zakladať a zrušovať obchodné spoločnosti a iné právnické osoby a schvaľovať zástupcov obce do ich štatutárnych a kontrolných orgánov, ako aj schvaľovať majetkovú účasť obce v právnickej osobe,
  • schvaľovať združovanie obecných prostriedkov a činností a účasť v združeniach, ako aj zriadenie spoločného regionálneho alebo záujmového fondu,
  • zriaďovať a zrušovať orgány potrebné na samosprávu obce a určovať náplň ich práce,
  • udeľovať čestné občianstvo obce, obecné vyznamenania a ceny,
  • ustanoviť erb obce, vlajku obce, pečať obce, prípadne znelku obce.

Postup pri vybavovaní žiadosti o informáciu V OBCI NITRA NAD IPĽOM v zmysle zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Miesto a spôsob získavania informácií

Žiadosti o poskytnutie informácie v zmysle zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám vybavuje Obec Nitra nad Ipľom, Obecný úrad Nitra nad Ipľom, Nitra nad Ipľom č. 96, 985 57 Holiša

Spôsoby podania žiadosti o sprístupnenie informácie:

  • písomne - prostredníctvom pošty na adresu:
    Obec Nitra nad Ipľom
    Nitra nad Ipľom 96
    985 57 Holiša
  • osobným podaním - písomne v podateľni Obecného úradu Nitra nad Ipľom v úradných hodinách
    Pondelok 7.30 - 12.00
    Utorok 7.30 - 12.00
    Streda 7.30 - 12.00
    Štvrtok 7.30 - 12.00
    Piatok 7.30 - 12.00
  • ústne - osobne v úradných hodinách v podateľni obecného úradu
  • telefonicky v úradných hodinách na čísle 43 941 97
  • elektronickou poštou na adresu: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Zo žiadosti musí byť zrejmé:

  • že je určená Obci Nitra nad Ipľom, Obecnému úradu, Nitra nad Ipľom 96, 985 57 Holiša
  • meno, priezvisko, názov alebo obchodné meno žiadateľa, jeho adresa trvalého pobytu alebo sídlo
  • ktorých informácií sa žiadosť týka (čo najpresnejšia špecifikácia požadovaných informácií)
  • aký spôsob doručenia informácií žiadateľ navrhuje: ústne, telefonicky, poštou, elektronickou poštou, osobným prevzatím
  • nahliadnutím do spisu vrátane možnosti vyhotoviť si odpis alebo výpis
  • ak informáciu nemožno sprístupniť spôsobom určeným žiadateľom, dohodne úrad so žiadateľom iný spôsob sprístupnenia informácie
  • ak žiadosť nemá predpísané náležitosti, povinná osoba bezodkladne vyzve žiadateľa, aby v určenej lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako sedem dní neúplnú žiadosť doplnil. Poučí žiadateľa aj o tom, ako treba doplnenie urobiť. Ak napriek výzve povinnej osoby žiadateľ žiadosť nedoplní a informáciu nemožno pre tento nedostatok sprístupniť, povinná osoba žiadosť odloží.

Rozsah sprístupnenia informácií

V zmysle § 2 zákona 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám povinné osoby, ktorými sú: štátne orgány, obce, právnické a fyzické osoby, ktorým zákon zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb alebo právnických osôb v oblasti verejnej správy v rozsahu tejto ich rozhodovacej činnosti sprístupňujú informácie v zmysle § 5 zákona o slobode informácií, ku ktorým patria:

  • informácie o zriadení povinnej osoby, vrátane jej práv, kompetencií a popisu organizačnej štruktúry,
  • informácie o mieste a spôsobe podania žiadosti,
  • informácie o postupe povinnej osoby pri vybavovaní žiadosti o  informáciu, vrátane lehôt, ktoré je nutné dodržať,
  • prehľad predpisov, pokynov a inštrukcií, podľa ktorých povinná osoba koná a rozhoduje, alebo ktoré upravujú práva a povinnosti právnických a fyzických osôb vo vzťahu k povinnej osobe,
  • sadzobník správnych poplatkov za vykonané správne úkony,
  • sadzobník úhrad za sprístupnenie informácií

Lehoty na vybavenie žiadosti

Žiadosť o sprístupnenie informácií povinná osoba vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 8 pracovných dní odo dňa podania žiadosti alebo odo dňa odstránenia nedostatkov žiadosti a do 15 pracovných dní, ak sa informácia sprístupňuje nevidiacej osobe v prístupnej forme. Zo závažných dôvodov môže povinná osoba predĺžiť lehotu, najviac však o 8 pracovných dní a o 15 pracovných dní, ak sa sprístupňuje informácia nevidiacej osobe v prístupnej forme (§ 17 ods. 2, písm. a, b, c) a písomne informuje žiadateľa o predĺženie lehoty.

Rozhodnutia

Ak úrad poskytne žiadateľovi informácie v požadovanom rozsahu a navrhovaným spôsobom, urobí rozhodnutie zápisom v spise. Toto rozhodnutie sa nedoručuje a nemožno proti nemu podať opravný prostriedok.

Ak úrad žiadosti nevyhovie hoci len sčasti, vydá o tom písomné rozhodnutie. Rozhodnutie nevydá v prípade, ak žiadosť bola odložená.

Ak úrad v lehote na vybavenie žiadosti neposkytne informácie a ani nevydá rozhodnutie o nesprístupnení informácie, predpokladá sa, že vydal rozhodnutie, ktorým odmietol poskytnúť informáciu.

Opravné prostriedky

Proti rozhodnutiu úradu o odmietnutí požadovanej informácie možno podať odvolanie v lehote 15 dní od doručenia rozhodnutia alebo márneho uplynutia lehoty na rozhodnutie o žiadosti. Odvolanie sa podáva povinnej osobe, ktorá rozhodnutie vydala, alebo mala vydať. O odvolaní proti rozhodnutiu úradu rozhoduje starosta. Starosta rozhodne o odvolaní do 15 dní od doručenia odvolania povinnou osobou. Ak odvolací orgán v tejto lehote nerozhodne, predpokladá sa, že vydal rozhodnutie, ktorým odvolanie zamietol a napadnuté rozhodnutie potvrdil, za deň doručenia tohto rozhodnutia sa považuje druhý deň po uplynutí lehoty na vydanie rozhodnutia.

Rozhodnutie o odmietnutí žiadosti možno preskúmať v súdnom konaní podľa Občianskeho súdneho poriadku.

Z odvolania musí byť jasné:

  • kto odvolanie podáva (meno, priezvisko a adresa alebo obchodné meno a sídlo žiadateľa),
  • v akej veci (proti ktorému rozhodnutiu smeruje: číslo, dátum vyhotovenia, predmet konania, spisová značka),
  • čo navrhuje (dôležité je, aby z podania bolo zrejmé, že žiadateľ je nespokojný s vydaním rozhodnutím a že sa domáha nápravy),
  • podpis žiadateľa

Obmedzenie prístupu k informáciám

Obec Nitra nad Ipľom nesprístupňuje informácie, ktoré sa týkajú:

  • Dokumentácia týkajúca sa Plánu krízového riadenia
  • Rozpracovanie hlavných úloh na úseku obrany, bezpečnosti a ochrany
  • Dokumentácia ochrany svedka
  • Korešpondencia a dokumentácia súvisiaca s plnením úloh obrany, bezpečnosti a ochrany
  • ďalšie obmedzenia prístupu k informáciám v zmysle § 11 zákona č. 211/2000 Z.z.

Úhrada za poskytnutie informácie

Informácie sa poskytujú bezplatne s výnimkou úhrady za materiálové náklady spojené so zhotovením kópie, obstaraním nosiča, prípadne s odoslaním údajov.

Hlavný kontrolór je zamestnancom obce, volí a odvoláva ho obecné zastupiteľstvo

nadpolovičnou väčšinou všetkých poslancov na šesťročné funkčné obdobie. Za svoju činnosť
zodpovedá obecnému zastupiteľstvu.
Práva, povinnosti, kompetencie hlavného kontrolóra, predpoklady na výkon funkcie a  voľbu
hlavného kontrolóra upravuje najmä zákon SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení
neskorších predpisov.

Obec Nitra nad Ipľom oznamuje, že za zapisovateľa miestnej volebnej komisie bola vymenovaná:

Mgr. Mária Nagyová
sídlo: Nitra nad Ipľom 96 resp. Holiša 27
tel.: 0948/009 447
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Adresa na doručovanie oznámení o delegovaní člena a náhradníka do miestnej volebnej komisie v obci Nitra nad Ipľom:

Obecný úrad Nitra nad Ipľom
Nitra nad Ipľom 96
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Miestna - Mestská volebná komisia v Nitre nad Ipľom podľa § 23 zákona SNR č. 346/1990 Zb. o voľbách do orgánov samosprávy obcí v znení neskorších predpisov vyhlasuje, že pre voľby starostu obce - primátora mesta - starostu mestskej časti zaregistrovala týchto kandidátov:

Miestna - Mestská volebná komisia v Nitre nad Ipľom podľa § 18 zákona SNR č. 346/1990 Zb. o voľbách do orgánov samosprávy obcí v znení neskorších predpisov vyhlasuje, že pre voľby poslancov obecného - mestského - miestneho zastupiteľstva zaregistrovala týchto kandidátov:

Profil verejného obstarávateľa

Verejný obstarávateľ: Obec Nitra nad Ipľom

IČO: 00648388

Sídlo:
Nitra nad Ipľom 96
985 57 Holiša
Slovenská republika

Štatutárny zástupca:
Bc. Tivadar Berky - starosta obce
tel.: 047/43 941 97, mobil: 0908/559 894
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Druh verejného obstarávateľa: obec

Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona č. 25/2006 Z.z.: §6 ods.1 písm.b)

Hlavný predmet alebo predmet činnosti: Všeobecná verejná správa

Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa: www.nitranadiplom.sk

Bankové spojenie:
Prima banka Slovensko, a.s.
číslo účtu: 6050192001/5600

IBAN: SK35 5600 0000 0060 5019 2001

ČísloNázovZmluvná stranaCelková hodnota vrátane DPHDátum zverejneniaDátum podpisuDátum účinnostiDátum skončenia platnosti
04092014 Zmluva o dielo (súbor PDF, 109 kB) KOLEK, s.r.o. 10775,98

15.10.2014

04.09.2014    
279/2014 - IZ - 4.0/V Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (súbor PDF, 387 kB) Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR 58819,90 EUR

09.10.2014

30.09.2014